Rian Treanor

Signalling from the North of England, newcomer Rian Treanor re-imagines the intersection of club culture, experimental art and computer music, presenting an insightful and compelling musical world of interlocking and fractured components. Having left a vivid impression in 2015 with his debut 12" A Rational Tangle, he's just delivered a scintillating 2nd EP Pattern Damage on The Death of Rave, landing with a resounding 10/10 and album of the month in Mixmag and Boomkat on release. Pattern Damage sees a marked step from last year's debut, hypridising idiosyncratic footwork and garage mutations with noisier, pointillist hooks and innovative arrangements. By splicing the syncopated swing ’n parry of Sheffield’s speed garage sound at +8 with the whirlwind flux of Chicago footwork, Detroit jit and the dizzying dynamics of Max/MSP software, his ping-pong ballistic live performances dance from pendulous, aerobic minimalism to taut grooves with grid melting nous, all driven with a breathlessly forward, quicksilver style that’s entirely Rian’s own and with few comparisons in the current field.

Райан Трейнор, начинающий исполнитель с севера Англии, пересматривает подход к скрещиванию клубной культуры, экспериментального искусства и компьютерной музыки, создавая продуманный и захватывающий музыкальный мир, состоящий из взаимосвязанных и раздробленных компонентов. В 2015 году он произвел яркое впечатление своей дебютной пластинкой на A Rational Tangle, а после выпустил блистательный второй EP Pattern Damage на The Death of Rave, сразу же получив оглушительные 10/10 и «альбом месяца» на Mixmag и Boomkat. На Pattern Damage Райан заметно повысил планку в сравнении с дебютом, создав гибрид идиосинкратичного футворка и мутаций гэрриджа с более нойзовыми, пуантилистскими мотивами и новаторскими аранжировками. Сращивая синкопированный свинг шеффилдского спид-гэрриджа на +8 со стремительными потоками чикагского футворка, детройтского джита и головокружительной динамикой Max/MSP, во время живых выступлений он играет от минималиcтичной аэробики до упругого грува с изобретательными ритмами, неизменно придерживаясь своего чрезвычайно своеобразного динамичного стиля.