Salomé Voegelin is an artist and writer engaged in listening as a socio-political practice of sound. Her work and writing deal with sound, the world sound makes: its aesthetic, social and political realities that are hidden by the persuasiveness of a visual point of view. She is the author of Listening to Noise and Silence: Towards a Philosophy of Sound Art, Continuum, NY, 2010, and Sonic Possible Worlds: Hearing the Continuum of Sound, Bloomsbury in 2014, and together with Thomas Gardner she has co-edited Colloquium: Sound Art and Music, ZeroBooks, John Hunt Publishing, 2016. As an artist she works collaboratively with David Mollin (Mollin+Voegelin) in a practice that focuses on invisible connections, transient behaviour and unseen rituals, and responds to particular architectural, geographical or conceptual sites.
Саломея Фёгелин — художник и писатель, расценивающая слушание как социо-политическую практику звука. Ее работы и сочинения касаются звука и создаваемого им мира: его эстетических, социальных и политических реалий, скрытых навязчивостью визуального. Она автор книг «Прослушивание шума и тишины: по направлению к философии звукового искусства», Continuum, Нью-Йорк, 2010, и «Звуковые возможные миры: слышать континуум звука», Bloomsbery, 2014; совместно с Томасом Гарднером она редактировала «Коллоквиум: звуковое искусство и музыка», ZeroBooks, John Hunt Publishing, 2016. Как художник Саломея сотрудничает с Дэвидом Моллином (Mollin+Voegelin) в практике, которая сфокусирована на невидимых связях, непостоянном поведении и неизвестных ритуалах, и вступает в диалог с конкретными архитектурными, географическими или концептуальными пространствами.