Thomas Brinkmann is a highly regarded German producer of experimental minimal techno music. Although experimenting with records since the early eighties, he gained wide reputation with his re-workings of material by fellow artists Mike Ink and Richie Hawtin released in the second half of the 90s. These productions were made by playing physically modified vinyl records on highly customized turntables with an additional tone arm.
Brinkmann later founded the Ernst record label and introduced his own productions on a series of 12” records taking their titles from female names. He has since expanded his extensive production catalog on his own Max Ernst label, as well as other highly respected outfits such as Traum Schallplatten, Raster-Noton and Mute Records (under the Soul Center alias).
Томас Бринкман — почитаемый немецкий продюсер экспериментальной минимал-техно музыки. Хотя он экспериментировал с записями с ранних восьмидесятых, широкую известность приобрел благодаря переработкам материала своих соратников Майка Инка и Ричи Хотина, изданным во второй половине 90-х. Эти произведения были сделаны путем воспроизведения физически модифицированных виниловых пластинок на специально усовершенствованных проигрывателях с дополнительным тонармом.
Позже Бринкман основал лейбл Ernst и представил свои собственные работы в серии 12" пластинок, названных женскими именами. С тех пор он расширил объемный каталог своих произведений как на собственном лейбле Max Ernst, так и на других, весьма уважаемых, среди которых Traum Schallplatten, Raster-Noton и Mute Records (под псевдонимом Soul Center).