Kurvensсhreiber

Three of the core Kurvenschreiber members are Sergey Komarov, Ilya Sadovsky and Vladislav Dobrovolski. For G—O—N show we’ll meet Alexey Grachev on quadraphonic mix, FX and percussion.

Russian sound artists are interested in transporting analog electronic music away from the rather sterile, academic environment to which it has become accustomed, and opened technology up to the possibility of spontaneous interaction with live performers. Kurvenschreiber sound is a link between anodyne analogue electronics and Tsiolkovskiy’s ideas of atomism.

The trio has radically reclaimed their synthesizers for spontaneity. Exploiting the tendency of analogue models of their instruments to betray reasonable expectations, they runs tightropes between control and accident. Collaborators are liable to find themselves on untried ground, dependent upon sharp reflexes and tangential intuitions.

Sergey Komarov and Vladislav Dobrovolski supported Cyland Audio Archive. The label’s aesthetic looks to a mid-20th century future ideal of sonic and scientific cooperation that never quite happened — somewhere between one of the stylized dance sequences in the 1963 Czech science fiction film Ikarie XB-1 or Edward Artemiev meditations.

В основной состав группы Kurvenschreiber входят три музыканта — Сергей Комаров, Илья Садовский и Владислав Добровольский. Для выступления на Geometry of Now будет приглашен Алексей Грачев, который возьмет на себя квадрофоническое сведение, эффекты и перкуссию.

Русские саунд-артисты стремятся вывести аналоговую электронную музыку из достаточно стерильной, академической среды, которая стала для нее привычной, и раскрывают технологию в спонтанном взаимодействии с живыми исполнителями. Звучание Kurvenschreiber — это связующее звено между успокаивающей аналоговой электроникой и идеями атомизма Циолковского.

Трио радикальным образом настраивает свои синтезаторы на спонтанность. Эксплуатируя тенденцию аналоговых моделей своих инструментов к изменению справедливых ожиданий, они балансируют на грани между контролем и случайностью. Участники склонны искать неизведанные территории, полагаясь на обостренные рефлексы и случайную интуицию.

Сергей Комаров и Владислав Добровольский внесли свой вклад в Cyland Audio Archive. Эстетика лейбла обращается к идеалу звукового и научного взаимодействия, свойственному представлениям о будущем середины XX века, которым так и не суждено было сбыться, — нечто среднее между одной из стилизованных танцевальных сцен из чешского научно-фантастического фильма «Ikarie XB 1» 1963 года и медитаций Эдуарда Артемьева.