Adrian Sherwood

For more than three decades, Adrian Sherwood has been one of the world’s finest and most consistently ground breaking producers, artists and remixers. He has wrought his deep, dark magic upon such acclaimed artists as Nine Inch Nails, The Cure, Primal Scream and Lee ‘Scratch’ Perry, was asked by David Lynch to work on the ‘Wild at Heart’ soundtrack, and has coined countless mind-melting new sounds with legendary acts such as Tackhead and Mark Stewart, as well as his own pioneering creations. Sherwood has always preferred to operate in the shadows, where his creative integrity is least threatened by the all-corrupting ludicrousness of the pop mainstream. Largely left to his own devices, this restless originator has built up a colossal body of work, whose staggering diversity – after launching from reggae and dub, he duly innovated with electronic experimentation, industrial grind, various world musics, and far more – somehow never eclipsed his own identity, nor diluted his unique bass-anchored sound.

В течение более чем трех десятилетий Эдриан Шервуд по праву считается одним из лучших и оригинальнейших продюсеров, артистов и авторов ремиксов в мире. Он повлиял своей глубокой, темной магией на столь почитаемых артистов, как Nine Inch Nails, The Cure, Primal Scream и Lee ‘Scratch’ Perry, был приглашен Дэвидом Линчем для работы над саундтреком к фильму «Дикие сердцем» и изобрел бесчисленное множество умопомрачительных звуковых приемов в работе как с легендарными исполнителями вроде Tackhead и Марка Стюарта, так и над своими собственными новаторскими творениями. Шервуд всегда предпочитал действовать в тени, где его творческая целостность наименее подвержена воздействию всеразъедающей нелепости поп-мейнстрима. Ограничиваясь в основном своими собственными методами, этот неустанный изобретатель создал колоссальное количество работ, потрясающее разнообразие которых (после взлета с регги и дабом он в полной мере состоялся как новатор в экспериментальной электронике, индустриальном драйве, музыке различных локальных традиций и многом другом) каким-то образом никогда не затмевало его собственной идентичности, как и не испортило его уникального насыщенного басами звучания.