Keith Fullerton Whitman is a composer & musician currently based in Melbourne, Australia. Beginning in the early 90's while working towards a Bachelor's Degree in "Music Synthesis" Degree at Boston's Berklee College of Music, Keith began exploring electronic music's many facets, eventually yielding dozens of recordings for influential labels such as Kranky, Editions Mego, PAN, Planet µ, Carpark, Room40, Amethyst Sunset, Amish, NNA Tapes, No Fun Productions, Agents of Chaos, Arbor, Digitalis Limited, Ekhein, Heavy Tapes, Rare Youth, Root Strata, and many more.
Over the past 20 years, Keith has given over 500 performances of his music - everything from solemn held-tones to pointillist reckless-abandon - at venues ranging from "Punk" basements to some of the most celebrated European & North-American festival stages such as Akousma, CTM, Dissonanze, Electronica En Abril, Impakt, Kontraste, Lanaudière, LUFF, Mutek, Novas Frequencias, Présences Électroniques, Skanu Mesz, Sonic Acts, Suoni Per Il Popolo, Terraforma, Ultrahang, Unsound, Werkleitz, ZKM, etc. In addition, he has given dozens of artist talks & history lectures at prestigious institutions including the Banff Centre, Dartmouth, Harvard, Johns Hopkins, & MIT & has taken part in Colloquia, acted as Guest Faculty, co-curated music festivals & organized concerts & film events in the Boston area & beyond.
Кит Фуллертон Уитман — композитор и музыкант, базирующийся в Мельбурне, Австралия. Начав свою деятельность в ранние 90-е во время получения степени бакалавра по специальности "Музыкальный синтез" в Бостонском музыкальном колледже Беркли, Кит изучал различные направления электронной музыки, со временем выпустив десятки записей на влиятельных лейблах вроде Kranky, Editions Mego, PAN, Planet µ, Carpark, Room40, Amethyst Sunset, Amish, NNA Tapes, No Fun Productions, Agents of Chaos, Arbor, Digitalis Limited, Ekhein, Heavy Tapes, Rare Youth, Root Strata, и многих других.
За последние 20 лет Кит провел более 500 музыкальных выступлений — от медитативно-торжественных до отчаянно пуантилистских — на площадках в спектре от «панковских» подвалов до одних из наиболее известных европейских и североамериканских фестивальных сцен, таких как Akousma, CTM, Dissonanze, Electronica En Abril, Impakt, Kontraste, Lanaudière, LUFF, Mutek, Novas Frequencias, Présences Électroniques, Skanu Mesz, Sonic Acts, Suoni Per Il Popolo, Terraforma, Ultrahang, Unsound, Werkleitz, ZKM и так далее. Помимо этого, часто выступает на встречах, посвященных его творчеству, и с лекциями по истории в престижных институциях, включая центр Banff, Дартмут, Гарвард, университет Джонса Хопкинса и MIT, принимал участие в Colloquia, выступал в качестве приглашенного преподавателя, со-курировал музыкальные фестивали и организовывал концерты и кинопоказы в районе Бостона и многих других местах.ф